Fiziksel rahatsızlık terapi

Fiziksel hastalıkların tedavisinde psikoterapi

Sanıldığının aksine sadece ruhsal sıkıntılarda değil, fiziksek hastalıklar içinde psikoterapi ciddi anlamda gereklidir. Cilt hastalıklarında stresin etkisi araştırmalarla gösterilmiştir.

Vücudumuzun tiroid, tansiyon, şeker, kolesterol dengesinin stresten doğrudan etkilendiği açıktır.

Alerjik hastalıklarda, migrende,  geçmeyen ağrılarda, dirençli, sürekli tekrarlayan, bir türlü tamamen iyileşmeyen kronikleşmiş rahatsızlıklarda olduğu gibi ,sebebi net olarak bilinemeyen, pozitif bir bulgusu açıkça belirlenemeyen hastalıklarda hep stres faktörü devrededir.

Fizik tedaviyi gerektiren hastalıklarda, nörolojik hastalıklar, kalp damar hastalıkları, mide, bağırsak ve dahili hastalıkların pek çoğunda, enfeksiyon hastalıkları, çocuk ve kadın hastalıkları vb fiziksel sağlıkla ilgili sorunların tedavisinde psikoterapi görmek hastalığın tekrarını, nüksetmesini önlediği gibi köklü çözümler de sağlar.

STRES VE FİZİKSEL RAHATSIZLIKLAR

Kanserde moralin ne kadar etkili olduğu açıktır. Stres neredeyse her hastalığın kökeninde vardır. Fiziksel bir şikayetle doktora başvurulduğunda, strese bağlı olduğu söylenen, stres yapma denen rahatsızlıkların hepsinde psikoterapi gereklidir.

Atasözümüzde belirtildi gibi “Duvarı nem, insanı gam yıkar.” Takma kafana demeyle, stres yapma demeyle stresten kurtulamayız. Ancak terapiyle stresten kurtuluruz. Hayatın yükleri karşısında sürekli olarak stres ve gerilime maruz kalan bedenimiz, adeta düdüklü tencere gibi içi şişerek, basınç altında zorlandığında, bir müddet sonra yıpranarak bedenin nispeten zayıf noktaları zarar görür ve hastalanırız.

Dolayısıyla bireyler sadece psikolojik değil bedensel hastalıklarda da tıbbi tedavinin yanında psikoterapiye de devam ederlerse, terapi desteğiyle büyük oranda sağlıklarına kavuşurlar.

Fiziksel rahatsızlıklarınızın köklü çözümleri için terapi almak çok önemli bir destektir.

Psikolog Mürşit Atlıakın’ı daha yakından tanımak için tıklayınız.

Psikolog Mürşit Atlıakın ile iletişim kurmak için tıklayınız.